Sivuprojekti

Tuli maalaukseen tuollainen Bilteman 99€ cruiseri.



Maalipinnat karheaksi:


Eipä ole noissa halpispyörissä liikaa panostettu laatuun. Tarrat lähti irti repimällä suoraan toisin kuin omassa pyörässä jossa tarrat oli suojassa lakan alla. Maaliakaan ei ole näissä liikaa uhrattu. Metalli tuli hyvin nopeasti esiin kun vähän hiekkapaperilla raapaisi.

Modausoperaationa asiakkaan toiveesta pois lähti seisontatuki ja sen kiinnikkeet, ketjusuojus kiinnikkeineen sekä etujarrujen tapit etuhaarukasta. Rälläkällä vaan ronskisti.

Maalauksen vaiheista ei ole nyt kuvia ollenkaan kun en muista koskaan tuonne tallille kameraa mukaan ottaa mutta lyhykäisyydessään näin se meni: Alimmaiseksi purkillinen ihan normaalia ruosteenestopohjasprayta, sen päälle oksidinpunainen sävypohjakerros, sitten helmiäistä pari-kolme kerrosta ja viimeiseksi lakkaa useampi kerros. Operaatio oli siis suunnilleen samanlainen kuin omassa pyörässäni.






Nämä cruiserit on muuten yllättävän leppoisia ajaa. Rullailin tällä Kuokkalasta Vaajakoskelle. Miinuspuolena on tässä(kin) pyörässä liian lyhyet välitykset eli alamäessä ei oikein pysty polkemaan vauhtia. Vaihteitakaan ei ole ollenkaan mutta ylimääräiset vaijerit pilaisivatkin vain pyörän linjat. Muistelisin joskus nuoruudessani ajaneeni pyörällä jossa oli kaksi vaihdetta joita vaihdettiin taaksepäin polkemalla. Sellainen vaihteisto olisi tällaiseen pyörään aivan loistava systeemi. Kuulin myös tuossa juttua kantapäällä vaihdettavista pyörän vaihteista. En ole nähnyt mutta sellainen systeemi kävisi myös hyvin. Jos omistaisin tämän pyörän niin vaihtaisin kyllä vielä ainakin polkimet sillä noiden vakioiden laakerit ei oikein rullaa niin kuin pitäisi.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Älä pelkää, kyllä ne polkimet lähtee (ainakin jossain vaiheessa) vaihtoon :P

-pyörän omistaja

Base kirjoitti...

Uujee!

Anonyymi kirjoitti...

Oletko kännissä

Base kirjoitti...

En nyt, mutta eilen olin. ;)